Informacje

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Wypadki drogowe

1 listopada o godzinie 19:10 na ulicy Ujezdzkiej w Tomaszowie Mazowieckim, doszło do wypadku drogowego. Jak wynika ze wstępnych ustaleń 22 – letni obywatel Ukrainy kierując peugeotem zjechał na lewy pas ruchu doprowadzając do czołowego zderzenia z jadącym z przeciwnego kierunku fiatem uno, którym kierował 47-letni mieszkaniec Tomaszowa. Obaj kierujący zostali hospitalizowani, byli trzeźwi.

29 października o godzinie 19:25, na ulicy Głowackiego doszło do wypadku drogowego. Jak wynika ze wstępnych ustaleń 64-letni mieszkaniec Tomaszowa kierując oplem nie zachował szczególnych środków ostrożności i nie ustąpił pierwszeństwa przechodzącemu przez przejście dla pieszych 60-letniemu mężczyźnie, w wyniku czego doszło do potrącenia pieszego. Mężczyzna został przetransportowany do szpitala. Kierujący pojazdem był trzeźwy, natomiast pieszemu alkotest wykazał 1,8 promila. Okoliczności tych wypadków drogowych wyjaśniają policjanci z Tomaszowa. 

Bezpieczeństwo pieszych w okresie jesienno-zimowym PAMIĘTAJ !

1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku z pobocza.
2. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać (z powodu zabłocenia, zaśnieżenia, oblodzenia itp.) pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.
3. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi (twarzą do nadjeżdżającego pojazdu).
4. Piesi mylą dwa pojęcia – widzieć i być widocznym. Sądzą, że jeżeli widzą nadjeżdżający z przeciwka samochód lub jego światła, to i oni są widziani przez kierującego pojazdem. To błąd!
5. Praw fizyki nie da się oszukać. W nocy prze złej pogodzie pieszy ubrany w ciemny strój jest widziany przez kierującego samochodem z odległości około 20 metrów, jeśli ma na sobie jasne ubranie – 50 metrów, jeżeli ma na sobie elementy odblaskowe – z odległości większej niż 150 metrów!
6. Minimalna droga zatrzymania samochodu jadącego z prędkością 50 km/h wynosi około 30 metrów, a przy prędkości 100 km/h – 80 metrów. Ponadto samochód poruszający się z prędkości 50 km/h przejeżdża w ciągu 1 sekundy aż 14 metrów! – to jest długość trzech zaparkowanych samochodów.
7. Zapamiętaj, że stopień obrażeń potrąconego pieszego jest uzależniony od prędkości jadącego pojazdu. PRĘDKOŚĆ NAPRAWDĘ ZABIJA! Pieszy potrącony przez samochód jadący z prędkością 60 km/h ma 15 % szans na przeżycie a z prędkością 50 km/h około 40 %. Nawet jeśli przeżyje często zostaje osoba niepełnosprawna do końca życia. 
8. Pieszy przechodząc przez jezdnię jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności oraz korzystania z wyznaczonego przejścia dla pieszych tzw. "zebry". Pamiętaj jednak, że przejście dla pieszych wskazuje tylko miejsce, w którym dozwolone jest przechodzenie przez jezdnię lecz nie zapewnia bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo zapewniamy sobie sami!
9. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 metrów. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 metrów od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.
10. Zabrania się wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem, w tym również na przejściu dla pieszych.
11. Zabrania się przebiegania przez jezdnię, przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności, zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię.
12. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pamiętaj, że na jezdni w tej sytuacji jesteś gościem i to kierujący pojazdem ma pierwszeństwo przed pieszym.
13. Bądź dżentelmenem na drodze. Nie postępuj zgodnie z zasadą punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia. Dziś jesteś kierującym, jutro będziesz pieszym.
14. Nie ryzykuj! Nie przechodź (przebiegaj) na czerwonym świetle. W aglomeracjach miejskich takie zachowanie pieszych zalicza się do głównych przyczyn wypadków z ich udziałem.

Powrót na górę strony