Informacje

Wjechał na torowisko w czasie gdy opuszczały się zapory. Został ukarany wysokim mandatem.

Kompletną bezmyślnością wykazał się 52-latek kierujący zestawem ciągnika siodłowego m-ki DAF wraz z naczepą, który wjechał na przejazd kolejowy mimo, iż na sygnalizatorze pulsowało czerwone światło a rogatki się już opuszczały. Mężczyzna uszkodził kabinę pojazdu oraz półrogatkę. Na kierowcę nałożono mandat w wysokości 3.000 złotych oraz punkty karne. Policjanci apelują o zachowanie zdrowego rozsądku na drodze.

Tuż przed północą 18 stycznia 2022 roku, dyżurny tomaszowskiej policji został poinformowany o zdarzeniu do jakiego doszło na przejeździe kolejowym w rejonie skrzyżowania drogi krajowej K-48, ze szlakiem kolejowym relacji Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko Kamienna w Tomaszowie Mazowieckim. Ze wstępnych ustaleń wynikało, iż 52-letni warszawianin kierujący ciągnikiem siodłowym marki DAF wraz z naczepą, jadąc drogą K-48 w kierunku centrum Tomaszowa wjechał na przejazd mimo, iż sygnalizatory pulsowały już czerwonym światłem, a rogatki zaczęły się opuszczać. To nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy doprowadziło do uszkodzenia kabiny pojazdu oraz półrogatki. Kierowca pojazdu tak się spieszył, że bezpośrednio po zdarzeniu pozostawił dróżnikowi kontakt do siebie i odjechał przed przyjazdem patrolu ruchu drogowego. Dyżurny posiadając taką wiedzę zmobilizował również inne podległe patrole i 52-letni warszawianin kierujący zestawem, został zatrzymany do kontroli drogowej na terenie Rokicin. Był trzeźwy. Za popełnione wykroczenie został ukarany mandatem karnym w wysokości 3000 złotych według nowego taryfikatora grzywien obowiązującego od 1 stycznia 2022 roku. Za sprowadzenie bezpośredniego zagrożenia nałożono na niego również 6 punktów karnych.

Policjanci, kolejny raz apelują do wszystkich uczestników ruchu drogowego o zachowanie zdrowego rozsądku na drodze a w szczególności w rejonie przejazdów kolejowych. Brawura, rutyna lub nieuwaga w rejonie przejazdu kolejowego, może zakończyć się poważnym wypadkiem a w skutku nawet śmiercią wielu osób. Dlatego przypominamy:

1. Pociągi mogą poruszać się w dowolnym kierunku i w dowolnym czasie. Czasami wagony są pchane przez lokomotywy zamiast być ciągniętymi

2. Lokomotywa waży średnio 80 ton. To powoduje, że siła z jaką uderza lokomotywa w samochód jest proporcjonalna do siły z jaką samochód miażdży aluminiową puszkę

3. Pociągi mają zawsze pierwszeństwo przejazdu w stosunku do pojazdów ratunkowych, uprzywilejowanych, samochodów i pieszych

4. Pociąg jest szerszy od rozstawu szyn o około 1 metr z każdej strony. Jest to szczególnie ważne dla pieszych, którzy powinni zachować bezpieczną odległość od przejeżdżających pociągów

5. Pociągi towarowe nie jeżdżą o stałych porach a rozkłady jazdy pociągów pasażerskich ulegają zmianie. Zawsze należy spodziewać się pociągu na każdym skrzyżowaniu drogi i linii kolejowej.

6. Dzisiejsze pociągi są cichsze niż kiedyś, wiele z nich podczas jazdy nie wytwarza charakterystycznego stukotu. Pociąg jest zawsze bliżej i porusza się szybciej, niż myślisz

7. Nie wolno chodzić po torach, jest to niezgodne z prawem i bardzo niebezpieczne. W momencie gdy maszynista widzi osobę przechodzącą przez tory w miejscu niedozwolonym lub pojazd na torach jest już za późno. Droga hamowania pociągu może wynieść nawet do 2 km, czyli mniej więcej tyle co długość 20 pełnowymiarowych boisk do piłki nożnej. Pociągi nie mogą się zatrzymać na tyle szybko, aby uniknąć kolizji

8. Jeżeli widać jakiekolwiek elementy infrastruktury kolejowej (tory, rozjazdy) zawsze trzeba zakładać, że są one eksploatowane nawet jeśli pozornie wyglądają na opuszczone.

9. Pamiętaj, aby przekraczać tory kolejowe tylko na wyznaczonych przejściach lub przejazdach, przestrzegać wszystkich znaków ostrzegawczych i znajdujących się tam sygnałów

10. Bądź czujny na terenie kolejowym. Nie czytaj, nie miej słuchawek w uszach, które mogą zagłuszać odgłosy zbliżającego się pociągu; elementy infrastruktury kolejowej nie są miejscem do zabawy lub wypoczynku.

 

Wyk. mat.- policja.pl

/st.asp. Grzegorz Stasiak /

Powrót na górę strony