Warto wiedzieć…
W odniesieniu do pojawiających się w przestrzeni medialnej informacji, co do rzekomych skoordynowanych działań Policji względem osób poszkodowanych gradobiciem, jakie miało miejsce na terenie Tomaszowa Mazowieckiego w godzinach wieczornych 24 czerwca 2021 roku, informujemy:
Policjanci w całym kraju dbając o bezpieczeństwo, w ramach codziennej służby zwracają uwagę między innymi na stan techniczny pojazdów, który jeśli nie spełnia wymaganych norm, może zagrażać życiu i zdrowiu uczestników ruchu drogowego. W określonych przypadkach poruszanie się takim pojazdem stwarza zagrożenie dla kierującego i pasażerów ale także dla innych uczestników ruchu. Każda sytuacja jest oceniana indywidualnie przez kontrolującego policjanta.
W okresie po gradobiciu, które miało miejsce na terenie powiatu tomaszowskiego funkcjonariusze
nie zatrzymali żadnego dowodu rejestracyjnego pojazdu z powodu uszkodzeń po tym kataklizmie
co nie oznacza, że takimi pojazdami można się bezpiecznie poruszać. Apelujemy więc do użytkowników o rozsądek i odpowiedzialność !
W przypadku ujawnienia pojazdów znajdujących się w ruchu, których uszkodzenia lub stan techniczny zagrażają bezpieczeństwu w ruchu drogowym dowody rejestracyjne zatrzymywane są elektronicznie.
Na ternie powiatu tomaszowskiego w okresie 25 – 28 czerwca 2021 r. nie było żadnych zleconych, skoordynowanych działań prowadzonych przez policjantów z KPP Tomaszów Mazowiecki jak i innych jednostek, nastawionych na stosowanie restrykcji wobec właścicieli pojazdów uszkodzonych podczas gradobicia, nie zatrzymano również żadnego dowodu rejestracyjnego za uszkodzenie szyby z tego tytułu a działający w dniu 25 czerwca br. na terenie powiatu tomaszowskiego policjanci z innych jednostek zajmowali się jedynie zabezpieczeniem IV etapu XXXII Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego „Solidarności” i Olimpijczyków, na prośbę organizatorów.
Przypominamy, że prawo o Ruchu drogowym w art. 66. 1.wskazuje :
Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:
1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;
2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych;
3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;
4) nie powodowało niszczenia drogi;
5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu;
6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych.